Diurna din păcate, pe meleagurile mioritice, în conceptul firmelor românești mai bine zis, a devenit o formă mascată de salarizare în vederea evitării impozitelor și contribuțiilor la stat. Multă lume s-a întrebat de ce nu se termină odată pentru totdeauna cu folosirea diurnei drept formă de remunerație pentru șoferii care lucrează pe comunitate? Ei bine, adevărul este că foarte mulți șoferi profesioniști sunt mulțumiți de acest sistem de plată. Iată de ce…
Când este avantajoasă DIURNA pentru un șofer profesionist?
Taxele la stat
Taxele pe salariu la stat, în România sunt foarte mari, ele urcă până la 42.8% din salariul brut, adică aproape jumătate din salariu. Angajaților nu le convine să dea jumătate din munca lor unui stat care nu le-a dat niciodată nimic. Astfel, mulți șoferi când aud de aceste taxe preferă evident diurna, care, în limita a 3 salarii de încadrare brute, nu este impozabilă. Adevărul este că România este țara cu cele mai mari taxe pe salariu din Uniunea Europeană, posibil din întreaga lume. Doar în Germania am mai auzit să existe o clasă de impozitare de 40% dar este diferență de la cer la pământ să ți se ia 40% dintr-un brut de 4000 de euro, față de 40% dintr-un brut de 2500 euro.
Popririle
Există foarte multă lume în România care se confruntă cu problema popririlor. Ce sunt popririle? Ei bine, în România dacă ai datorii la ANAF, la Primărie, la bănci, aceste instituții publice sau private pot să-ți blocheze conturile și să-ți ia cu japca, să-ți fure efectiv tot ce găsesc prin ele. Astfel, este mai mult decât evident faptul că dacă șoferii se confruntă cu această problemă, vor dori un salariu cât mai mic, restul să fie diurna cât mai mare întrucât de diurnă nu se pot atinge popririle nimănui, întrucât sunt considerați bani de mâncare, necesari supraviețuirii.
Când nu este avantajoasă diurna?
Diurna nu este avantajoasă atunci când rămâi în șomaj, atunci când ai nevoie de concediu medical sau atunci când vine vorba despre ce pensie o să ai la final de carieră pentru că toate se rezumă la salariul de încadrare. Dacă este minimul pe economie, și beneficiile în aceste cazuri vor fi minime.