În România există cel puțin două anomalii în calculul RCA pentru camioane și vom vedea în cele ce urmează care sunt acestea.
Prețurile RCA pentru camioane au explodat în ultimii ani, ASF nereușind să țină piața sub control. Prețurile pentru RCA camioane la BM 0 ajunseseră la exorbitanta sumă de 18000 de lei.
După protestele transportatorilor de la începutul acestui an, Guvernul a decis să plafoneze asigurările RCA pentru camioanele mai grele de 16 tone încadrate la BM0 la maxim 9000 de lei prin intermediul BAAR.
O soluție cu dus și întors pentru că aceasta include camioanele transportatorilor în categoria asiguratorilor cu risc ridicat.
Prețurile RCA pentru camioane nu sunt singura anomalie din transporturile românești, având în vedere că în Sania aceleași camioane pot fi asigurate cu doar 6000 de lei, având incluse și tractare în caz de defecțiune sau accident.
Momentan mai există cel puțin două anomalii pe piața asigurărilor RCA pentru camioane, după cum urmează.
RCA camioane pentru persoane fizice este mult mai mic decât RCA camioane pentru persoane juridice.
Uneori valorile sunt chiar la jumătate față de RCA pentru persoane juridice. Întrebarea de bază este de ce se permite înmatricularea camioanelor pe persoană fizică din moment ce mai mult ca sigur acestea vor fi folosite în scopuri comerciale?
Trebuie să fim absurzi să credem că cineva cumpără un camion de 70.000 de euro să-l țină de bibelou ori să transporte cu el bunurile proprii.
Tarifele de referință pentru RCA camioane de minim 20 de tone este 3658 RON
Așa ne spune infograficul publicat de ASF pe site-ul său oficial. După cum putem vedea în imaginea de mai jos, RCA pentru camioane pe persoană fizică este 3740 RON în timp ce RCA pentru camioane pe persoană juridică este 3658 RON.
Întrebarea de bază este cine a reușit până acum să cumpere RCA pentru camioanele cu MTMA de minim 20 de tone pentru mai puțin de 4000 de lei în România? De ce asiguratorii continuă să ceară 9000 de lei pentru 12 luni sau mai mult?
Și de ce RCA pentru camioanele cu MTMA cuprinsă între 16 și 21 de tone este de 3 ori mai mare decât RCA pentru camioanele de peste 21 de tone?