Home Camioane Anomalii calcul RCA camioane

Anomalii calcul RCA camioane

52
0

Asigurarea RCA pentru camioane a fost un adevărat măr al Discordiei la începutul acestui an, când micii transportatori au ieșit în stradă din pricina prețurilor astronomice pe care erau nevoiți să le plătească pentru a asigura un vehicul cu MTMA de peste 16 tone.

Prețurile de atunci se învârteau în jurul sumei de 14000 de lei / an pentru o asigurare RCA pentru un camion nou înmatriculat în România, încadrat în clasa Bonus – Malus B0.

În urma protestelor, prețul asigurărilor RCA a fost plafonat la maxim 9000 RON / an pentru camioanele mai grele de 16 tone încadrate la clasa B0, însă acest preț poate fi obținut doar sub titulatura de „asigurat cu risc ridicat” și doar prin intermediul BAAR.

Aceasta însă nu a fost și nu este singura anomalie în calculul RCA pentru camioane în România, mai ales dacă facem comparație cu Spania unde un camion identic plătește maxim 1200 de euro / an pentru RCA, preț care include și anumite beneficii de tip CASCO.

Anomalii calcul RCA camioane în România

RCA pentru camioanele înmatriculate pe persoană fizică este mult mai ieftin decât RCA pentru camioanele înmatriculate pe firmă

Dacă în acest moment companiile de transport plătesc RCA de maxim 9000 de lei / an pentru un camion din clasa BM B0, pentru camioanele înmatriculate pe persoane fizice RCA costă în medie maxim 5000 de lei.

De ce există o diferență atât de mare de tarif, nimeni nu știe cu exactitate. Nu pare să aibă nicio logică. Știm cu toții că firmele sunt taxate mult mai mult pentru absolut orice în România, doar pentru că sunt persoane juridice.

Adică cine își cumpără un cap tractor Volvo sau Scania cu MTMA +40 tone și-l folosește în scopuri personale, asemenea unei bătrânici din Germania care a folosit mașina postată pe mobile.de la vânzare, doar duminica până la piață și înapoi?

Este clar că aici „se fraudează alegerile” și nu cred că i se pare nimănui corect, cel puțin celor care dețin o firmă de transport în adevăratul sens al cuvântului.

Tarifele RCA pentru vehiculele mai grele de 21 de tone publicate de ASF nu au nicio legătură cu ce se întâmplă în piață

Pentru luna iulie 2024, ASF a publicat niște tarife de referință pentru asigurările RCA destinate camioanelor cu masa totală maxim autorizată de peste 21 de tone, în cuantum de 3658 RON pentru persoanele juridice.

Astăzi, majoritatea firmelor de transport care doresc să încheie o asigurare RCA pentru flota de camioane primesc de regulă tariful plafonului maxim obținut prin BAAR de 9000 de lei.

Cum este posibil ca pe site-ul ASF să existe un tarif de referință de 3658 RON iar asiguratorii să ceară aproape de 3 ori mai mulți bani? Unde sunt autoritățile de control ale statului?

Acestea sunt cele mai mari anomalii în calculul RCA pentru camioanele de mare tonaj din România la ora actuală dar nu este de mirare, România chiar a devenit țara tuturor posibilităților.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here