Home Camioane Amendarea companiilor de transport marfă – soluția care poate stopa folosirea magnetului?

Amendarea companiilor de transport marfă – soluția care poate stopa folosirea magnetului?

74
0

Din moment ce marea majoritate a accidentelor în care sunt implicate camioane pe drumurile din România scot la iveală timpi de conducere manipulați cu magnet, telecomandă ori conducere cu alt card / fără card, este mai mult decât evident faptul că amenzile acordate șoferilor nu sunt suficiente, nu rezolvă această problemă.

Deși legea prevede și în acest moment amendarea companiilor de transport pentru nereguli descoperite asupra tahografului, asupra înregistrărilor timpilor de conducere și repaus, șoferul este cel tras la răspundere. Există o înțelegere tacită între companii și șoferii profesioniști care încalcă legea, firmele de transport preferă să plătească amenzile încasate de șoferi în loc să funcționeze legal.

Amendarea companiilor de transport marfă cu sume mult mai mari ar fi o soluție care ar putea elimina folosirea magnetului ori a altor metode de alterare a timpilor de conducere și repaus. Spre exemplu o amendă de 100.000 de lei aplicată direct companiei ar transforma magnetul într-o unealtă neprofitabilă din start. Legislația trebuie schimbată în acest sens.

Ar fi necesară și introducerea răspunderii penale pentru administratorii firmelor de transport care împing șoferii de la spate să folosească magnetul, telecomanda, al doilea card sau să circule fără card. Această măsură ar fi foarte indicată întrucât se petrec foarte multe accidente în care sunt implicate camioane ale căror tahografe sunt manipulate, ori se circulă fără card.

Este mai mult decât evident faptul că șoferii nu au absolut nimic de câștigat dacă circulă cu magnet ori fără card, iar din moment ce amenzile aplicate acestora nu reușesc să domolească acest obicei, trebuie aduse în prim plan măsuri radicale. Administratorii firmelor de transport sunt singurii care au de câștigat în urma manipulării tahografului deci ei ar trebui să fie trași la răspundere.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here