Timpii de conducere și repaus par să fie facultativi pentru unii șoferi, din fericire iată, mai sunt opriți la controale și potcoviți zdravăn. Cred că orice inspector din orice țară poate să înțeleagă o depășire de câteva minute, zeci de minute, o oră poate sau două, dar în momentul în care conduci două zile aproape non stop, nu mai este loc de clemență.
Șoferul a fost depistat în Germania, acesta se îndrepta înspre portul din Hamburg când a dat nas în nas cu agenții de control în zona BAB 111. Naționalitatea șoferului nu a fost făcută publică, nu putem spune că este român dar cu siguranță este din zona de Est a Europei, zonă în care de asemenea timpii de conducere și repaus sunt facultativi.
În timpul controlului, agenții au constatat faptul că șoferul condusese tip de 41 de ore și avea la activ o pauză de doar 3 ore. O abatere mai mult decât gravă pentru care acesta a fost sancționat drastic. În plus, camionul pe care-l conducea avea o serie de probleme precum discurile de frână crăpate pe puntea față, iar limitatorul de viteză era scos din uz.
„În timpul funcționării normale, acesta se încălzește până la aprox. 200 grade Celsius. Sistemul de bord a detectat o temperatură de 450 grade Celsius. Putem vorbi deja despre un risc de incendiu aici.” se mai arată în comunicatul poliției.
Pe lângă amenda uriașă pe care șoferul „profesionist” a primit-o, acestuia i s-a interzis să mai continue deplasarea până când problemele tehnice vor fi remediate, iar el va efectua un repaus zilnic normal conform regulilor în vigoare. Trebuie să înțelegem faptul că timpii de conducere și repaus nu sunt facultativi, legea trebuie respectată.