Home Camioane 3 motive să nu investești într-o firmă de transport în 2024

3 motive să nu investești într-o firmă de transport în 2024

168
0

O firmă de transport în sectorul 40 de tone poate să pară o afacere destul de profitabilă din exterior, însă atunci când începi să despici firul în patru și să pui toate informațiile existente online cap la cap, lucrurile se schimbă, cel puțin atunci când vine vorba despre transportul intern. Dacă te gândești să-ți deschizi o firmă de transport în 2024, ar face bine să te gândești de 3 ori înainte de a lua o decizie. Iată 3 motive să nu investești într-o firmă de transport în 2024.

3 motive să nu investești într-o firmă de transport în 2024

  1. Lipsa de stabilitate în sfera costurilor – asigurarea RCA ajunsese spre exemplu 18.000 de lei pentru un camion încadrat la clasa B0. Taxele cresc de la an la an atât pentru firme dar și pentru muncă. Dacă astăzi poți să-ți faci niște calcule rezonabile în urma cărora să poți lua o decizie dacă rentează sau nu să intri în transporturi, peste 3 luni peisajul economic și financiar din România poate să fie unul întors la 180 de grade.
  2. Tariful minim pe kilometru – nu există în România. Prețul pe kilometru a ajuns astăzi la 3 lei, mai slab decât prețul practicat de taximetre. Este prețul întâlnit pe bursele de transport evident. Nu poate fi sustenabilă o afacere în care tariful scade atât de mult. Ca tracționist lucrurile stau la fel, se oferă undeva la 4.5 lei / km dar firmele care angajează subcontractanți au grijă să-i ciupească astfel încât să-i ducă tot la tarif de 3 lei / km.
  3. Viitorul este unul incert – în 2026 vine Rovinieta de 7020 euro pentru camioanele Euro 6. În România, transport intern nu se face cu camioane Euro 6, ci cu camioane Euro 3, Euro 4 și Euro 5. Dacă astăzi micilor transportatori li se pare o cheltuială mare rovinieta de 1210 euro, cum o vor achita pe cea de 10.000 de euro? Căci probabil pentru camioanele sub Euro 6, rovinieta va fi mult mai scumpă de 7020 euro.

Acum, fiecare poate să tragă singur concluziile. Din păcate transportul în România este destabilizat în special de faptul că mereu apar oameni care pun bazele unor afaceri noi, fără să aibă habar în ce anume se bagă, fără să-și facă niște calcule serioase, fără să se informeze despre mediul de business din România în această branșă a transportului de 40 de tone.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here