Asociația germană de transport Camion Pro e.V. susține faptul că Toll Collect abuzează de poziția dominantă pe piață pentru a întârzia în mod intenționat rambursările pentru banii luați în plus transportatorilor care au folosit autostrăzile din Germania. Organizația caută acum în instanță instituirea unui ordin provizoriu. Este vorba despre o petiție împotriva Toll Collect GmbH, operatorul autostrăzilor nemțești care a ajuns la tribunal pe data de 26 februarie și care încă se judecă
„Dacă instanța va emite acest ordin provizoriu, Toll Collect va avea parte de un proces monstru și va trebui să scoată din visterie milioane de euro în despăgubiri” spune Camion Pro eV.
Trebuie precizat faptul că Republica Federală Germană a calculat greșit taxele de drum pentru camioane, inclusiv costurile pentru Poliție și costurile infrastructurii rutiere care nu este aliniată cu cerințele EU. În acest caz s-a pronunțat Curtea Europeană de Justiție a Uniunii Europene, și avea legătură cu un transportator din Polonia care a dorit să recupereze diferența de bani plătită în plus degeaba pentru utilizarea autostrăzilor.
Camion Pro critică dur abordarea administratorului de autostrăzi din Germania, care pare să nu țină cont de această hotărâre obținută deja în instanță de firma poloneză. Organizația spune că procesul de rambursare a diferenței de bani este foarte complicată, foarte birocratizată, îngreunată de cantitatea de documente pe care Toll Collect o cere transportatorilor, printre care dovezi legate de efectuarea plăților și documente contabile detaliate.
„Este incredibil. În loc să simplifice lucrurile și să dea banii înapoi, victimele sunt atrase într-un hățiș birocratic pentru care trebuie să plătească alți bani. Din moment ce Toll Collect înregistrează toate companiile după nume și reține toate facturile, se presupune că Toll Collect are deja toate datele necesare pentru a face rambursările, tot ce trebuie să facă este să apese câteva butoane” spune Andreas Mossyrsch de la Camion Pro eV. În plus, organizația subliniază faptul că operatorul încasează taxe administrative de câteva sute de euro pentru a demara procedura de rambursare a taxelor.
„Ce se întâmplă este absolut dezgustător. Mie mi se pare o tentativă de a descuraja companiile să-și ceară înapoi banii, folosind bariere artificiale create special și umflând costurile foarte mult” mai spune Mossyrsch. Potrivit Camion Pro, companiile de transport au fost prejudiciate de Toll Collect în 3 moduri: taxe excesive, proceduri administrative absurde și taxe nu doar excesive ci chiar nejustificate.
„Până acum, doar o mică parte din membri Camion Pro au trimis o cerere de rambursare. Pentru multe companii, frustrarea și cerințele birocratice exagerate sunt prea mult, așa că nu au mai trimis nimic” spune Camion Pro. La începutul lunii februarie, casa de avocatură germană Hausfeld a avut 3 procese la tribunalul din Cologne pentru rambursarea banilor plătiți suplimentar de companiile de transport și este doar începutul. În acest moment, peste 15.000 de firme își caută dreptatea în tribunalele din întreaga Germanie, dintre care 8000 fiind autohtone.