Legea spune destul de clar faptul că pentru a primi licență de transport marfă în cazul unei firme de transport cu vehicule grele de 40 de tone spre exemplu, compania trebuie să facă dovada faptului că deține în conturi 9000 de euro capital de lucru pentru primul camion, apoi câte 5000 de euro pentru fiecare camion suplimentar din companie. Evident, s-a găsit și o metodă mult mai ieftină de a scăpa de această obligație, cu ajutorul asigurărilor, ori cu ajutorul băncilor.
Problema este că această metodă de a fenta cerințele pentru obținerea licenței de transport marfă atrage după sine numai probleme. Atunci când intri într-un business, trebuie să ai niște bani. Nu poți intra așa cu mâinile în buzunare cum se zice. O să ai nevoie de capital pentru motorină spre exemplu, un camion consumă în medie 3 tone de motorină pe lună, care înseamnă peste 4000 de euro bani pe care trebuie să-i ai în firmă mai ales în contextul în care orice ai muncii cu camionul respectiv, tracționist, bursă, internațional, o să te lovești de plata facturii la 30 de zile și peste.
Așadar, regulile impuse de ARR pentru eliberarea licenței de transport nu sunt chiar făcute pe genunchi, chiar au legătură cu realitatea. Lipsa acestor bani duce la fel de fel de mișmașuri, la fel de fel de lichide băgate prin rezervoare, la practicarea prețurilor de dumping doar pentru a avea acces la cursele care se plătesc mai devreme de 30 de zile sau chiar cu cash la descărcare și așa mai departe. Legea trebuie schimbată, asta este mai mult decât evident. Este nevoie de existența unui capital de rulaj de minim 10.000 de euro FĂRĂ posibilitatea de a mai apela la asigurări.