Scania a anunțat diversificarea gamei de camioane electrice. Acest update aduce în prim plan un nou set de baterii proiectate să țină aproximativ cât durata de viață a unui camion normal, în tip ce există îmbunătățiri semnificative și pe parte de autonomie. Compania din Suedia a anunțat mai multe vehicule electrice, mai multe configurații pentru axe și mai multe alternative pentru cabine pentru companiile de transport interesate de produsele sale.
Noile update-uri se adresează în special companiilor care au nevoie de camioane pentru distribuția locală și pentru șantiere. Este vorba despre o versiune de 210 kW și una de 240 kW a motorului electric EM C1-2, care acum pot deservi fără probleme utilaje de construcții din moment ce puterea a crescut la 285 respectiv 326 cai putere. Sunt genul de camioane folosite cu brio în muncile efectuate de municipalitate. EM C1-2 este mai scurt decât frații mai mari și mai puternici, ceea ce înseamnă că rămâne mai mult loc pe șasiu pentru baterii sau alte tipuri de echipamente.
Aceste camioane se doresc a fi soluția perfectă pentru operațiunile ușoare, combinând greutatea scăzută cu puterea ridicată, mult cuplu și o transmisie cu doar două viteze. Pentru distribuție, camionul perfect ar fi spre exemplu cel de 240 kW, și se numește Scania 24 P. „Este echivalentul camionului cu motor de 9 litri, genul de mașină electrică care se potrivește la absolut orice. Are un singur magnet permanent, două viteze și multă forță pentru dimensiunea ei. Oferă manevrabilitate și operare lină pentru șoferi, exact ceea ce așteaptă aceștia de la un motor electric” spune Fredrik Allard, Senior Vice Președinte și Director pentru E-mobility în cadrul grupului Scania.
Noile baterii de la Scania vor fi garantate pentru 1.3 milioane de kilometri, cât durata medie de viață a unui camion normal, vor fi fabricate la Södertälje și vor putea înmagazina aproximativ 83% energie utilizabilă.