Nici IVECO nu stă pe bară atunci când vine vorba despre producția de camioane electrice, așa că la începutul lui 2024 a început să producă și să comercializeze modelul electric S-eWAY BEV, un model care după cum vom vedea imediat promite o autonomie de nici mai mult nici mai puțin de 500 de kilometri.
Deocamdată modelul este comercializat doar în varianta 4×2, cu cabina cea mai mare respectiv AS, și este rezultatul colaborării directe cu Nikola. Între timp cei de la IVECO au cumpărat proiectul Nikola așa că nu vom găsi nicăieri aceste însemne pe modelul S-eWAY BEV.
Inima noului Iveco S-eWAY BEV este un motor eAxle (dual motor) care produce 450 kW în regim continuu (1800nm). Acest motor este propulsat de 9 baterii a câte 82 kWh fiecare (738 kWh total), prin intermediul unei transmisii cu o singură viteză care potrivit managerului de produs Neil Black „A fost o alegere logică întrucât avem suficientă energie cât să ne permită stabilitate, o accelerație decentă și o performanță foarte bună”.
Bateriile camionului cântăresc fiecare câte 500 de kilograme și se bazează pe tehnologia litiu-ion. Celulele și modulele sunt produse în Corea iar bateriile sunt produse în Statele Unite, respectiv în Carolina de Sud.
Una dintre potențialele probleme ale modelului: cu 4.5 tone de baterii la bord, se exercită foarte multă greutate pe axa față, iar în configurația unui ansamblu rutier cu 5 axe, acesta nu va putea transporta mai mult de 22 de tone.
Folosind un încărcător rapid de 350kw, bateriile pot fi încărcate de la 0 la 80% în maxim 90 de minute, ceea ce este o performanță destul de uimitoare. Din păcate Iveco S-eWAY BEV nu este adaptat pentru MCS (Megawatt Charging System). Bateriile au fost testate cu scenarii reale și pot funcționa fără probleme în intervalul de temperatură -30 +50 de grade Celsius.