Home Camioane Camioanele pe hidrogen și-ar putea reduce costurile operaționale de 5-6 ori

Camioanele pe hidrogen și-ar putea reduce costurile operaționale de 5-6 ori

252
0

Daimler Truck și Linde au dezvoltat împreună un nou model de stație pentru a alimenta camioanele pe hidrogen.

Acest nou proces ar reduce de 5 sau chiar 6 ori costul operațional pentru camioanele pe hidrogen.

Unul dintre principalele beneficii al sLH2 este abilitatea de a facilita alimentarea rapidă pentru camioanele pe hidrogen, explică cei de la Daimler Trucks. De exemplu, un camion cu masa totală maximă autorizată de 40 de tone care are un rezervor de hidrogen lichid de 80 de kilograme, poate fi alimentat în maxim 10 – 15 minute, beneficiind ulterior de o autonomie de 1000 de kilometri.

În plus, adoptarea tehnologiei sLH2 ar reduce semnificativ nivelul investiției necesare pentru stațiile de alimentare de 2 – 3 ori, cu costuri operaționale mai mici de 5 sau chiar 6 ori. Această noutate tehnologică ar putea deveni o sursă perfectă pentru alimentarea camioanelor cu hidrogen lichid în întreaga Uniune Europeană.

Procesul sLH2 presupune creșterea presiunii hidrogenului lichid folosind un nou tip de pompă, rezultând hidrogen lichid subrăcit. Această stare a combustibilului crește eficiența procesului de alimentare în timp ce reduce pierderile de energie. În plus simplicitatea sistemului sLH2 elimină nevoia transmiterii de date între stația de încărcare și vehicul în timpul alimentării.

Pentru a promova adopția la scară largă a acestui nou tip de stație de alimentare, Daimler Truck și Linde Engineering fac tehnologia sLH2 publică și disponibilă printr-un standard ISO, de care pot beneficia toate benzinăriile care doresc să alimenteze camioanele pe hidrogen mult mai rapid. Inaugurarea acestei tehnologii a avut loc în Wörth am Rhein, Germany, unde a fost alimentat prototipul celor de la Daimler Truck, respectiv Mercedes-Benz GenH2.

În Europa există în acest moment undeva la 265 de stații de alimentare pentru camioanele pe hidrogen, cu 37% mai multe față de anul trecut. Lider în Europa la capitolul stații pentru alimentat camioanele pe hidrogen este Germania, cu 105 stații, urmată de Franța cu 51 de stații, Olanda cu 22 de stații și Elveția cu 17 stații.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here